Втручання в мікробіом кишечника може зупинити розвиток діабету 1 типу — показало дослідження

Команда вчених з Університету Квінсленда (The University of Queensland) виявили, що покращення функції мікробіому кишечника може затримати початок розвитку цукрового діабету 1-го типу (ЦД1).

Втручання в мікробіом кишечника може зупинити розвиток діабету 1 типу — показало дослідження - изображение

21 людина з ЦД1 отримувала пероральну біотерапію, що містить коротколанцюгові жирні кислоти (SCFA), які є метаболітами, що зазвичай виробляються кишковими бактеріями під час ферментації харчових волокон.

«Діабет 1-го типу є аутоімунним захворюванням, і ми знаємо, що є щось особливе в мікробіомі та бар'єрній функції кишечника, що, на нашу думку, змінює імунну відповідь у людей із цим захворюванням.

Ми дізналися, що можна змінити мікробіом у людей з ЦД1, і коли ми це зробили, то побачили зміни в бар'єрній функції кишечника.

Потім, коли ми додатково протестували цей мікробіом, перенісши його на мишей, ми побачили, що він затримує розвиток діабету».

Коротколанцюгові жирні кислоти (SCFA) — одна з ключових корисних функцій спільноти мікроорганізмів кишківника, які відіграють важливу роль у травленні, імунітеті та загальному стані здоров'я.

За словами дослідників, інші підходи до відновлення SCFA, такі як прийом пробіотичних бактерій або капсул, не давали реальних результатів. І це перший випадок у дослідженнях ЦД1, коли вченим вдалося збільшити кількість коротколанцюгових жирних кислот в організмі людини.

Співавторка дослідження, доктор Еліана Маріньо (Eliana Mariño) з Університету Монаша, зазначила, що, аналізуючи унікальні профілі малих молекул або метаболітів у людей з ЦД1, дослідження відкрило нові способи вимірювання та потенційного маніпулювання шляхами, які впливають на імунну функцію.

«Ці результати свідчать про те, що втручання в мікробіом може зупинити розвиток цукрового діабету 1-го типу, потенційно затримати або навіть запобігти його розвитку, даючи пацієнтам шанс довше залишатися здоровими та збільшити тривалість життя».

Наразі вчені планують проведення дослідження за участю людей на початковій стадії діабету 1-го типу, а також тих, хто перебуває у групі високого ризику розвитку ЦД1, але ще не має встановленого діагнозу.

Дослідження було опубліковане в журналі Nature Communications

 

*Цей контент містить лише загальну інформацію і жодним чином не замінює кваліфікованих медичних рекомендацій.


*Джерела: news-medical, uq.edu.au

Читайте також:

Підтримання здоров’я кишківника має вирішальне значення у лікуванні та профілактиці діабету 2 типу, як показало дослідження

Лікування діабету за допомогою пробіотиків та синбіотиків. Що показало  дослідження?

Як кишкові бактерії можуть покращити чутливість до інсуліну та знизити ризик діабету? Результати дослідження

 

Читайте схожі матеріали
Безперервний моніторинг глюкози iCan i3: детальний огляд нової CGM-системи
Натуральні помічники: 11 добавок, які можуть допомогти контролювати рівень цукру при діабеті
Boost-T1D: застосунок, який аналізує глюкозу, рахує вуглеводи за фото та допомагає знайти «діабетичного друга»
МОЗ планує змінити правила реімбурсації інсулінів: пацієнтська спільнота закликає відтермінувати розгляд проєкту
Фаршировані перці без рису: низьковуглеводний рецепт
Гіпоглікемія без паніки: покроковий гайд
Монк фрукт (фрукт монаха) при цукровому діабеті: все, що потрібно знати про натуральний підсолоджувач
Кавун при діабеті: вуглеводи, глікемічний індекс та особливості вживання
Управління діабетом у спеку: що потрібно знати
У Києві обговорили зміни до реімбурсації інсулінів: лікарі та пацієнтські організації закликали до доопрацювання проєкту МОЗ